2012-01-24

BMI.

Räknade nyss ut mitt BMI. 89kg genom 167 cm ger ett BMI på 31,9.
Vilket då innebär fetma. Jag skulle alltså behöva gå ner till 65 kg
för att ligga på normalvikt. Detta är ju lite sjukt. Jag ser mig inte själv
som en smal person som väger 65kg. 24 kg till skulle jag behöva
gå ner. Det skulle ju inte va nån Lina kvar då?

Nåväl, som ja skrev igår. Jag är nöjd om ja kunde landa mig själv på 75-77kg kanske.
Men då skulle ja fortf klassas som överviktig. Ja nå väl... Jag har ingen smal benstomme,
det är väl bara att acceptera och gilla läget att jag alltid kommer va en överviktig
människa. Men så länge själen är glad är jag glad.

Och jag är glad..

Men har du en mage som du aldrig kan hålla in lite smärt får o se smalare ut
så blir det ju värre. Det går inte att köpa ett par jeans som man knappt kan knäppa...
...eftersom de ska va så. En ballongmage försvinner inte på en puff. Det är nåt
man delvis får leva med. Så en platt mage, det är liksom In my dreams bitch!

1 kommentar: