2013-07-03

Jag har tänkt...

Min fina kloka vän Cilla kom med dagens kommentar som gjorde att min glödlampa tändes.

"Ibland behöver man ju en paus om man vill lägga energi på annat. Å andra sidan kan man ju skriva precis när man vill, det är ju du som bestämmer förutsättningarna för din blogg tänker jag :) "

O då tänkte ja att fan så smart. Jag är alltid den här som vill va alla till lags. Ni vet, dela med mig av recept och om min vardag NU, hellst en dag innan det hänt. Ja ni fattar. Jag är inte typen som lägger saker på hög...och det gör mig enormt stressad. När jag nu hållit en låg profil i bloggvärlden så känner jag mig stressad pga att jag inte bloggat på länge. Det kan bara va en dag utan inlägg och jag blir stressad. 

Den kommentaren gjorde att jag mer kände att "Va fan, jag bloggar när JAG har LUST, när JAG har TID och när JAG verkligen känner att jag VILL" Ja ni fattar. 

Det har hänt mycket på sistone som gjort att bloggen varit prio 3675 på min "to-do-list" 

  • Niklas har varit sjuk igen. Bukspottkörtel-inflammation, vilket gjort att vi farit lite fram och tillbaka på sjukan. Mycket planering och mycket tänk. När man får som LCHF:are får tänka om och måste ändra kosten så det blir till en IBS-kost. Ja, det tar tid.
  • Jag jobbar bara kvällar i princip. Det gör att mina dagar går åt till att umgås med Malte. Vardagliga ting som att tvätta & städa ska hinnas med också.
  • Det är sommar. Datorn är inte min prio när det är 25 grader varmt ute. 
Ja men vi kör väl en till då, ni hänger med va? 
Med det sagt vill jag nu visa er min nya frippa jag precis fått av fina Lina. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar