2014-02-02

1 vecka gick ungefär såhär....

....FORT! OH MY GOD. Jag lovar varenda gång att jag ska bli bättre, haha. Se det såhär,
jag skriver när jag har nåt vettigt att förmedla ;-)

Folk tjatar "När ska Malte få ett syskon?" Han kommer inte få ett syskon på ett bra tag. Varför kan folk bara inte acceptera att man är nöjd med en. Svensson-familjen SKA bestå av minst 2 syskon. Bara för att trotsa så väntar jag och kanske är jag som sagt nöjd. Kanske kommer det ett syskon om 2 år...om 4 år.
Ja vem vet. Men nu vet ni alla det att jag inte är sugen på mer barn för tillfället. Tack för mig, hej ;-)

Nog om det. Hej på Er fisar.

En vecka gick fort, superfort. Som jag alltid säger så är det måndag fredag måndag fredag. Tur att man åtminstone hinner jobba känner jag :-) I fredags gjorde jag min sista dag i köket, och imorgon återgår jag till min servis-tjänst igen. Ombyte förnöjer och köket; det var minst sagt trevligt att få lära känna dig. Med mer kött på benen känner jag mig starkare än på länge.

För att börja prata om mina saker som ligger mig varmt om hjärtat så börjar vi med träningen... De förra ubersnygga skorna jag beställde; ni vet, ett par skor i halvåret. Jag insåg att de va alldeles för stora så det blev ett nytt köp och dessa sitter som en smäck. En färgklick i vardagen.
Det blev dessvärre bara 2 träningspass denna vecka. Då jag på onsdagen vaknade upp med en arm jag inte kunde lyfta upp högre än till axeln så insåg jag att jag nog skulle bespara kroppen träningen och fokusera på att överansträningen/eller va sjutton de va blev bättre. Idag är första dagen jag känner mig helt fri från smärta och imorgon börjar en ny träningsvecka. Upplägget blir som följer.

Måndag: Gymstick
Tisdag: PW
Onsdag: Kettlebell
Torsdag: Cirkelpass
Fredag: PW
Lördag: Kettlebell
Söndag: Promenad


Annars? Jo vi tog en liten tripp till Västervik idag på förmiddagen med hopp om att Stadium Outlet skulle ge mig en helt ny träningskläds-garderob. Men så blev det inte. Allt dom hade va skit...skit...o så lite mer skit.
Ja skit för mig alltså. Inget föll mig i smaken. En stor besvikelse. Men Malte fick äta på Sibylla, vi fick lattja i baksätet på bilen och så fick han åka lastbilen på Ica MAXI så han va helt klart nöjd.


Sibylla gick alldeles ypperligt att äta på även för en LCHF:are som mig. Be om 2 grillade korvar, lite räksallad och så rejält med vanlig grönsallad. Sen att dom ska tjata femhundraelva ggr ändå om man inte vill ha pommes eller mos det får man stå emot. Det är visst inte så vanligt som jag trodde. 

En ny raring i min samling igen. I LÖV THEM! 

Men nu hade jag nog ta mig tusan inte mer o säga ikväll. Men jag tycker jag har varit duktig ändå.
Puss på er!


2 kommentarer:

  1. Halloj! Ville bara skicka ett tack från en Donna i horn som läst ihjäl sig vartenda inlägg du skrivit om din resa för att hitta min egen motivation att bli av med gravidkilon och lite annat smått och gott :D. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Va roligt o höra! :-) Bara o höra av dig om du vill ha mer tips o råd ;-) Kram!

      Radera