2014-02-09

Ny vecka, nya möjligheter!

Hej raringar! Så va det söndag igen...och jag känner mig sådär alldeles helig i hela kroppen.
Den känns fräsch, nöjd och tillfredsställd. Vi hade en helg utan planer och det blev en slapparhelg,
på ett effektiv sätt. Lördagen spenderade vi till en början i simhallen som vanligt, den stunden är helig.
Den ser vi alltid till att ha ledig. Malte har tagit det för vana och känner nästan alltid när det är dax igen...
Sen blev det långa härliga promenader, städning i skåp och skafferi. Semel-bak, pirogbak, lite omkoppling av el och slappa stunder i soffan. Så välbehövligt.


Idag vaknade vi pigga och muntra redan vid lite över sju, upp gick vi och började planera dagen. Vi kom fram till att vi skulle åka till Hultsfreds lekland, och vilken grej! Efter mer än 3 timmars lek va vi mer trötta än barna och vi fick dra med oss unga hem igen. Lyckat är bara förnamnet och det va inte sista gången vi var där.


I eftermiddag har det varit lugnt med lite matlagning, 2 ggr träning och dusch. Jag känner mig sådär lagom mör som man gör efter att ha kört slut på sig själv. Jag kände att jag avslutar veckan stenhårt för att ta mig an en ny vecka men ny härlig energi!

Dagens instagram-bild och bildtexten löd.
"Nu ska jag smälta maten sen väntar två efterlängtade pass. Och du...gör mig/dig en tjänst. Du som aldrig gillar en bild utan mest är nyfiken, pratar skit, filosoferar varför jag lägger ut så många bilder på mig själv/min mat/min träning. Snälla avfölj istället. Jag tänker mest på dig. Annars är jag bara hedrad om jag får ta lite av din tid om dagen till att irritera dig. :-) Puss" 

Jag kände att bam! Folk får jättegärna prata om mig hur många bilder jag lägger ut på mig själv hur tjock jag ser ut på ena och hur smal jag ser ut på den andra...hur jobbig jag är som lägger ut bilder så fort jag ska träna. Bara jätteroligt att folk tar sig tiden och engagera sig i andras liv. Ett tecken på att deras egna liv är ganska tråkiga kanske. Det här är ju ingen nyhet. Folk engagerar sig alldeles för mycket nu för tiden, man får inte bara va den man är. Älska mat och älska träning...älska att visa upp det. Älska att man älskar sig själv. Älska att stå upp för den man är.

Men det gör jag, jag är den jag är och det tänker jag inte ändra på! 

Puss på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar