2011-02-09

Bak-dag!

Malte tyckte morsan skulle gå upp vid halv åtta imorse...O det va inget med det.
Upp gick vi....Han har sovit dåligt inatt och mest legat o joddlat så visst är man
kanske inte megahundrapigg idag...Men skit i det, jag ställde mig igår och gjorde
mig en surdeg för jag tänkte jag skulle ha en bakdag idag...och det blev det!

Leilas bakbok är farlig...Men då vi tömt frysen på alla torra bullar sen i julas
så behövdes den fyllas på lite...Det blev surdegsbaguetter, chocolate chip cookies med jordnötter,
nutella och banan rulltårta och lite solbullar på det. Känner mig nöjd med dagens bakverk.
Lägger upp en bild senare på resultaten så kanske ni blir sugna på att baka något ni med ;-)

Nu är det bara promenaden och dammsugningen kvar av dagens "krav"....:-)
Ser ut att vara vindstilla ute så en promenad sitter inte fel nånstans...
Skönt när man kan komma igång och röra lite på sig igen...har ju ett antal kg
kvar att jobba bort sen graviditeten. Min lilla ankstjärt och så...(det kallar jag det när man har en liten liten fettvalk över stjärten) haha.

Annars fortsätter veckan med dom vanliga bestyren...Hoppas på att kompis Millan
tittar ut på fredag, himla länge sen man såg stumpan!

Nej nu hör ja ett grymt från Malte ponken. MAAAAAAAAAAAT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar