2011-02-03

städ och fixdag!

Idag på Maltes femveckors dag firade vi med sovmorgon ända till halv tio!
Det va välbehövligt för både honom och mig efter gårdagens natt+morgon
inte va lika rolig med att just sova... :-) Tog upp Malte till mig vid matning imorse
och straxt därefter åkte älskling till jobbet. Vi somnade om som två små stockar
direkt och vaknade av att jag hade Malte som ett frimärke mot min sida.
Mysunge som ålar sig upp till sin mor! Nu ligger han och försöka sova här ijämte mig i soffan...

Jag har hunnit tvätta två maskiner, bädda rent i sängen och ska precis
ta tag i dammvippan och se om dammsugaren fortfarande fungerar. Hehe.

Ikväll ska vi bort till lilla Calle och hans föräldrar, mysigt att äntligen få
träffa lilla pyret! 3070 g vägde han visst igår när Lena på BVC va...Han är inte så stor fisen :-)
Med tanke på att Malte vägde 3700 g när han kom ut...Gick visserligen ner till 3300g men
fortfarande inte hållt en sån liten stjärt som Calle :-)

Sitter och dop-planerar lite också..Det är mycket nu ;-)

Ser nåt otroligt fram emot helgen..Så jäkla skönt och komma bort från dom här
fyra väggarna, om det så bara är över ett par nätter. Pratatde med Maltes farmor
förut, det är en som ser fram emot det här mer än vi ;-) Förstår att det måste va jobbigt
och sitt barnbarn så långt borta.

Nej nu måste ja ta tag i det här godset. Tjenixen!

1 kommentar: