2011-03-19

bullshit!

Godkväll på er!
Idag är det lördag, vi tog en lååång sovmorgon! Vi åt frukost runt åtta och
sen gick vi bums o la oss! Sov från och till och vaknade nog inte förrän vid tio
när pappa ringde på dörren! De får man när det är lördag!
Ett sms från Sandra väntade på mig, fika i stan vankades! Niklas ville
äntligen med in till jem o fix så det va bara o göra sig iordning, ge Malte mat
och allt annat. Det tar sin lilla tid när man inte bara har sig själv o tänka på :-)
Väl inne i stan träffa jag Sandra, så underbart o se henne igen!
Sen åkte vi upp till mormor o hälsa på en snabbis! Sen blev det hem
o göra mat och Niklas röjde buskar i trädgården.
Nu i eftermiddag har vi kollat på film...sovit...Ska erkänna att vi just gick upp
ur sängen efter en powernap! Haha. Malte har sovit sen fem. Underbara unge!

Sen är jag så evigt trött på detta skitsnack!
Varför kan folk inte bara ägna sig åt sina liv och bry sig lite om sitt eget
än behöva ge sig in i en annans privatliv och bry sig.
Det räckte med att jag då blev med barn en månad efter jag o Niklas hade träffats,
visst. Det gick jättefort och vi kände knappt varandra. Vi tänkte ta bort
barnet...och vet ni varför? För att alla andra runt omkring gick runt o sa att "Nää
ä hon med barn? Herregud...det kan hon ju inte behålla. hon känner honom ju inte!"
Efter mycket omtanke så började vi diskutera Niklas o jag om vad vi ville..och vi ville
ju självklart behålla det. Vi började älska varann väldigt fort och vi kände att det va
rätt helt enkelt. Varför ska då folk börja korsa ens vägar och man ska behöva börja tvivla på sig själv?! Nåja. Glömmer aldrig en av mina närmsta vänners kommentar när jag ringde.
"Oh fy fan Lina...." Vilken va en kommentar som inte va positiv från dens sida.

O nu, när vi har förlovat oss. Då är det helt plöstligt fel? Ja menar herregud,
egentligen ska jag inte bry mig. Men det gör jag innerst inne ändå.
Jag älskar Niklas över allt annat, och jag känner att det är honom jag vill leva
resten av mitt liv med. Det är så synd att folk ska va bittra! Som sagt, börja och
ägna er lite åt era egna liv istället.

Jag kan känna ibland att ja det är rätt kul och prata om folk. Men jag har lärt mig,
allt jag säger. Det menar jag. Och menar dom det jag har hört. Då behöver jag ju
faktiskt inte umgås med dom mer. Synd, väldigt synd.

Nu blir det o se klart Smartare än en femteklassare. copyright USA. Att allt
ska behövas göras om. Haha. Men lite bra är det ju iallafall...:-)
Sen tror ja nog jag ska göra mig en flötig panpizza kanske! Suget i magen
skriker efter nåt gott.
På måndag börjar bantningstävling mellan Niklas, pappa och mej!

Vet hädan efter vilka jag litar på och vilka som är en närmaste som kan
säga till mig vad dom tycker, vill mitt bästa, och som inte är så jävla bittra
och måste prata en massa skit.

3 kommentarer:

  1. Svensk avundsjuka, det har ju gått bra för dig/er, låt ingen få förstöra de fina ni har. Det är inte alltid man vet vem ens vänner är.......
    Njut av ert liv NU!

    SvaraRadera
  2. Som sagt, alla som prata skit över att ni skulle ha barn så "tidigt" kan ju nu se med egna ögon hur bra det blev... Huvudsaken är ju att ni har det bra och mår bra! Skit i alla (även att det är svårt)

    SvaraRadera
  3. Amor Vincit Omnia.....

    Kramar mamma/mormor

    SvaraRadera