2011-11-04

Änglalikt.

Nu ska jag berätta en sak, ni får tycka jag är konstig, galen men...

Min morfar dog idag för 17 år sedan. Jag var 6 år.
Jag minns honom inte mer än att han alltid hade med sig godis när han
kom och hälsade på.
När jag tog studenten och stunden kom då jag skulle öppna alla
paket kom det en fjäril och satte sig i rummet..Jag minns att mamma
och Ingalill såg på varandra och sa sedan att "Det där va nog Karl-Erik"

Inget mer med det.

Vi har haft en fjäril i huset nu i ungefär 3 veckor....En likadan fjäril
som va i rummet just den dagen. Jag har kännt att det varit mycket
konstiga ljud, saker som hänt och skuggor som stått i hallen. Det kan
lika gärna varit jag som sett fel och känt och hört fel men så är läget.

Iförrgår tog Malte sina första steg..Igår levde fjärilen...

Idag ligger den död i fönstret och Morfar skulle idag blivit 75 år.

1 kommentar: