2012-02-28

Tjenamos!

Tårtan är gjord inför imorgon som ni såg, riktigt nöjd!
Malten sover middag och jag bakar Foccacia med tomat & basilika.
4 st på jäsning, 8 ska det bli. Får göra ett sista ryck ikväll efter
att jag varit på ett besök hos Winnie och klippt bort pälsmössan!
Förstår inte hur tjockt hår jag har egentligen...

Återkommer till det ständiga problemet.
Sverige och bitterhet/avundssjuka.
När man går på en diet och tappar vikt är det ju så jäkla peppande
och roligt när nån säger "Shit va duktig du är!"
Men det är aldrig ens närmaste som säger något (förutom du mammi).
Det går ju iallafall att fråga "Hur går det?"
Folk som ja inte känner lika bra det är dom som öser komplimanger och
säger "Gud va duktig du är!"

Jag fattart inte. Men det är liksom ett återkommande fenomen hela tiden.

Jag vet ju själv att jag är duktig, så mkt självförtroende har jag fått.
Byxorna åker städnigt ner och jag har fått byta ut hela min garderob.
Jag är superglad! Snart 24kg sen början av mars...
Det är mycket ord om viktnedgång och allt vad det innebär här på bloggen nu för tiden.
Men det är ju mitt liv, det handlar bara om Familj och LCHF nu för tiden!

PUSS!

5 kommentarer:

  1. Hej Lina!

    Jag tycker du är superduktig!:-)O visst är det kul när någon uppmärksammar det:-)Du verkar ha hittat nåt som passar dig! Kör hårt!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Gullig du är Emma, tack! :-) Hoppas allt e bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Du är duktig Lina! Du såg så fin ut när jag träffade dig i fredags. Låt folk vara avundsjuka och bry dig inte om dem ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du är jätteduktig. Min make körde 8 v med lchf kost och gick ner ca 20 kg. Han mår så mycket bättre idag plus att han kan köpa vanliga kläder. Inte xxl som förrut!

    SvaraRadera
  5. Tack Louise! Roligt att du kommenterar så jag ser vilka ni är som läser :-) LCHF är verkligen superbra!

    SvaraRadera