2012-03-23

Till mina LCHF:are!

Före gräddning.

Färdiga resultatet, så jäääääääääkla gott va det! Med smör o ost, mums!

Så alla mina smörgåsälskande LCHF:are och alla Er andra som vill äta "nyttigt". Varsågoda :-)


200 g (3dl) linfrö

50 g (1dl) sesamfrö

50 g (0,75dl) hasselnötter

50 g (0,75dl) mandel

50 g kruska kli, fibrex eller fiberhusk

2 tsk bakpulver

1,5 msk brödkryddor


Mixa allt till "mjöl"


Blanda sedan ihop:

50 g smält smör

1 dl creme fraiche

250 g keso

6 ägg

Mixa alla nötter och frön till "mjöl" i till exempel en mixer.Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, (jag tog lite solroskärnor på brödet). Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.

1 skiva = ca 1,1g kolhydrat

3 kommentarer:

  1. Tack Lina detta ska jag testa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg till sen Haja när du testat! Hoppas du blir lika nöjd som jag :-)

      Radera
  2. Mkt gott,mumssssssss,,kram mam

    SvaraRadera