2012-04-21

Godmorgon lördag och godmorgon underbara frukostbullar!


Godmorgon underbara lördag!
Mina ben är hyffsat OK idag trots gårdagen, det ska nog till minst lika många pass idag!

Har lyckats att göra lite bättre frallor. Ja några som inte bara smakar omelett ;-)


Mandelfrallor

3 dl mandelmjöl några hackade mandlar, 2 msk sesamfrö, 2 msk solrosfrö, 4 msk fiberhusk, 2 tsk bakpulver, någon nypa salt, 8 äggvitor, 2 dl kvarg, 2 msk kokosfett/olja.
Blanda de torra ingredienserna med varandra. Tillsätt ägg, kvarg & kokosfett och rör ihop. Låt svälla en stund eftersom det är fiberhusk i. Rulla till sexton bullar och sätt in i cirka 20-25 minuter i ugnen. Perfekt till frukost eller snabbt mellanmål! 

3 kommentarer:

  1. Gott med fralla :) De ska jag prova!

    Och härligt att du har hittat träningslusten :) Kom ihåg att träna lagom bara. Flera pass om dagen (när man inte är riktigt van) kan stressa kroppen och öka insulinkänsligheten, vilket inte leder till viktminskning. Tvärtom. Jag talar helt av egen erfarenhet så lagom är bäst : ) Kram

    SvaraRadera
  2. Nej det har du rätt i! Här regnar det nu så får nog bli en enkel PW i eftermiddag, men det är inte bara så bara! All form av motion är ju bra ;-)
    Det känns som att jag är mer på g nu än när jag började! Gött! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte alls låta som en moralkärring, men jag vet hur ivrig man kan bli när man väl kommer igång med träning efter viktminskning. Då vill man liksom träna hela tiden och det kan bli för mycket. Så ta det på rätt sätt :)Du är superduktig!

    Hos mig finns en award att hämta :) Kolla in bloggen. kramar

    SvaraRadera