2012-04-18

Tummen upp.

Tummen upp för LCHF!

Fick den "vanligaste" frågan idag igen...ja den frågan jag får höra minst 4 ggr i veckan.
"AAAH håller du på med den där dieten än, när ska du börja äta igen?"
Det blir liksom nu för tiden att ja bara rycker på axlarna och låtsas inte lyssna.
Jag vill egentligen skrika högt att "LCHF är ingen diet, jag har valt att välja ett liv med välmående"

Jag har blivit en LCHF:are för evigt. Det låter kanske helt sjukt men jag kommer aldrig mer
äta så mycket kolhydrater som jag stoppade i mig för bara 3 månader sen. A.L.D.R.I.G.

Jag har karaktär, det kan ja sträcka på mig och villigt erkänna. Har jag väl bestämt mig för att hålla något, då ger jag mig fan på det också.

Innan LCHF kanske jag åt i snitt 4-5mackor om dagen+ 2*potatis/pasta måltider.
Chips, godis...efterrätter, kakor. Ja socker. Jag va lite beroende av socker.
Min mage mådde där efter, jag va alltid uppsvälld, behov av att alltid ha toalett omkring mig vart jag mig åkte. Ja hade ont i kroppen/lederna och va trött. Man mådde helt enkelt skit.
Jag trodde att jag hade en laktos mage, allt tydde på det. Så jag drog ner på laktosen men de gick väl sådär...Det berodde helt på dagsformen.

Idag utan dessa onödiga kolhydrater som kroppen egentligen inte behöver mår ja toppen.
Jag vill villigt erkänna att jag aldrig mått såhär bra. Jag är pigg, pigg i kroppen, sällan ont i leder & har ALDRIG en uppsvälld mage längre (ja förutom lingonveckan givetvis, för det har väl alla).

Så ni förstår att jag kommer fortsätta. Just nu eftersom jag är så nära målet äter jag mindre, mindre kolhydrater än innan (ja lite kolhydrater måste man få i sig om dagen, men det är lite).
För att sedan när jag är i hamn med denna resa kunna bygga på matintaget ytterligare lite för att hitta en balans där jag varken går ner eller upp i vikt. Det är en kamp och det kommer fortsätta va en kamp för att hitta balansen.

LCHF har räddat mitt liv och min kropp.

3 kommentarer:

  1. Visst är det helt underbart när man hittar sin balans och sitt sätt att äta. Att äta lågkolhydratkost är inte en "diet". Det är ett sätt att leva och jag önskar att alla människor kunde få uppleva skillnaden i hur man mår. När du hittar din balans i vikten kan du ju fokusera på att hålla vikt, bygga mer muskler och bli stark i kroppen. Heja dig Lina :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt underbart, som sagt fler människor borde testa denna kost. Kroppen känns mer alert på nåt sätt!
    Japp så sen när jag är i mål ska du få hjälpa mig komma igång på träningshuset! ;-)

    SvaraRadera
  3. Det gör jag så gärna så :) Säg bara till så ska jag visa dig bra övningar att komma igång med så kan vi bygga vidare allteftersom . Kram!

    SvaraRadera