2012-04-10

XL-M

Jag har nu landat mig på en kroppsstorlek jag trivs med. Jag har gått från stl 44/XL till 38/M.
Helt sjukt när man tänker tillbaka när jag var "stor".

Till exempel när man gick i affärer och skulle köpa kläder. Det var ju inte så att man kunde kolla
långt fram efter en storlek, nej det var längst bak jämt där XL hängde. Man gillade liksom läget och tänkte väl inget vidare på det. Men en sak som aldrig hände, det var att jag aldrig provade kläder i butiken.
Lustigt, nej men jag ville liksom inte få den förnedringen i affären att jag inte kom i en XL, då kunde jag
lika gärna köpa med mig det hem som jag trodde jag kom i och ta den förnedringen hemma istället.

Idag där emot när man typ kommer i allt man vill är det ju superkul att gå och handla OCH prova I affären.

Innan jag började "banta" hade jag ett BMI på 34,1 vilket klassas som FETMA...Nu har jag ett BMI på 27.
Vilket fortfarande är övervikt, 3,6 kg skulle jag behöva gå ner för att landa på NORMALvikt igen.
Det är ju dit jag vill. Och målet ska va nått till den siste april.

Har fått jättemånga mail där folk berömmer mig hur duktigt jag är osv. Jag kan inte annat än tacka.
Men jag själv har inte nått dit än där jag ser mig annorlunda från förut. Jag ser mig inte som "normal" än.
Det tar nog ett tag. Jag och spegeln är inte riktigt kompisar än, men snart. :-)
Jag vill bara tacka alla ni som hjälpt mig på vägen. Utan allas beröm och pepp hade jag inte tagit
mig dit jag står i dag. Jag skulle ha haft en lång väg kvar.

Sen önskar jag att folk inte va så förbaskat bittra över andras framgångar. Det syns så tydligt, de folk
som sitter och tänker "hon är skitduktig..jag kanske också skulle börja tänka om..." men aldrig säger nåt.
Lustigt att man ens inte kan unna en annan människa ett grattis, eller ett du är duktig du.

4 kommentarer:

  1. Lina du har varit fantastiskt duktig :) Jag är så oerhört imponerad av dig. Vilken styrka! Njut och sträck på dig.

    Vad gäller andra människor får man lära sig att bortse från att en del är idioter. Det är lättare att snacka skit och undra om man har gjort nån superdiet eller tagit olagliga grejer än att gå fram och dunka någon i ryggen och säga

    FAN VAD SNYGG DU HAR BLIVIT.

    Njut av de som ger sig pepp istället för att lägga energi på de som är troll och rävar. Tyvärr kan man inte falla alla i smaken och egentligen handlar det bara om avundsjuka. Jag är superglad att jag har fått "lära känna dig" och vara med på din resa. Du är så fin Lina. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Du har varit/är helt enormt duktig!! Är fruktansvärt imponerad av dig, samtidigt ser jag det som en sporre att jag kan oxå.... Jag vill oxå gå ner i vikt men framförallt ändra min kroppsform. Min motivation för det är när jag läser o ser "såna" som dig som är så otroligt duktiga!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej! Det där med att många inte går fram tror jag är lite typiskt svenskt. Man vill inte störa och tänker nog att du alltid får höra tjat om det! Men du har ju varit och är fantastiskt duktig! Det ser man om inte annat på dina före och efterbilder.
    Att läsa din blogg sporrar mig (och säkert många fler) att oxå börja. Jag har iaf gjort det nu och hoppas på ännu mer pepp och goda recepttips här! Jag har kört lchf innan men gått ner några kilo bara sen stod jag still i två månader och sen började jag med godis och skit igen för jag tappade motivationen :( men nu SKA det gå!
    Tack och lycka till i fortsättningen!
    Kram Emelie Svensson

    SvaraRadera
  4. Carina! Tack så jättemkt, det värmer! Jag kommer nu lägga ut mer LCHF så häng bara på vettja! Det är inte svårt, se på mig! ;-) Kram

    Emelie! Jag kommer dränka er i mina recept och hoppas att det kickar igång fler. :-) Det är ju så himla lätt! Tack för alla fina ord! Kram!

    SvaraRadera