2012-05-20

En söndag som aldrig förr!

Åh vilken härlig söndag, det är varmt o kvavt! Det är underbart med värme ;-)
Började dagen med en skogspromenad med mutti, Malte & Theo. Så skönt!

Sen blev det fika i solen när vi kom hem! Även lite skrindaåkning till affärn med källsortering och handling!
Nu är precis mina vaniljbullar klara! Ni får kalla mig dum i huvudet som står och bakar sockerbomber i värmen som jag själv inte kan äta! Men testa gärna det för att testa er karaktär, baka sånt ni inte får äta. Det gör er starkare mentalt när ni är så superdupersugna men ändå står emot...


Givetvis ska jag ikväll ge er mitt kanelbulle recept ala LCHF. Ska bara göra dom först ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag bakar också vanlig sockerfika idag. Till mina kollegor i veckan och till besöket jag får i helgen som har önskat kärleksmums =) Det bästa är att jag inte är det minsta sugen på att slicka i mig smeten eller äta muffinsen jag gjort. Jag har gjort bollar som jag kan äta och andra gottemuffins utan socker och vetemjöl. Heja oss! Krams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att göra "egen vänliga" varianter också. Då blir man inte så sugen på det giftiga sockret! Ja heja oss! :-) Krams

      Radera