2012-06-21

Happy midsommar.

Japp Midsommarafton står för dörren, sillen är inhandlad, äggen står och kokar..
Huset nystädat och Malte sover! Check.

Efter en full rulle vecka med massa träffar och ståhej fick torsdagen gå i -handla mat och städa huset
inför midsommar-tecken. Det va välbehövligt!
Tvättmaskinen piper klar, 2 tvättar kvar sen har vi hunnit ikapp det eländet också!

Vad gör ni i midsommar mina fina?
Ta hand om er! Och glöm inte motionen, 5 minuter är bättre än inget...;-)
Och till er LCHF:are...kör ni lika stenhårt som jag och fasar inför vad ni ska äta imorgon?
En del utav er kanske unnar er ett par färskpotatisar. Jag ser till att bunkra upp med stor frukost
för att sedan bara kunna ta ett par sillbitar & ett ägg. Det gäller o planera mina vänner! <3

min telefon ja, ett tips. Prata inte i telefon samtidigt som ni diskar. Det sa plupp igår så låg
telefonen bland disken. Efter ett antal svordomar fick jag upp den, torka-torka-torka.
Det funkar liksom inte att få ihop den med datorn nu, jag tänkte jag skulle visa er
nya frillen. Det kommer när det kommer. Det blev snaggat iallafall. Spännande.

4 kommentarer:

  1. Att prata i telefon och diska samtidigt får man inte göra Lina! Illa, illa. Ser fram emot nya frillan =) Glad midsommar! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag vet! Så typiskt ett klantarsle som mig...:-) Glad midsommar fina du! Kram

      Radera
  2. Hej! Jag kommer inte avvika från Low Carb imorgon (kör mer Lc än LCHF). Gör min egen sill och tänkte äta den på Finncrisp och till det kallskuret och ostar. På kvällen grillat med sallad och sås. Och massor av jordgubbar med grädde. Det kanske blir lite vin, jag får se men det är det enda. Lycka till imorgon!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en utmärkt idé! Det bästa är att känna efter själv vad kroppen behöver och inte... Hejja dig! Jag har nu intagit en brakfrukost och morgonrundan ska göras. Sen kan man fira midsommar med ro! Ha en finfin dag!

      Radera