2012-07-24

Det här med o falla dit.

Idag har jag "fallit" dit på både en glass och en bulle.

Cilla skrev ett bra inlägg om det här.

Jag en en sån person som alltid levt och tänkt "Äh nu har jag redan förstört min matdag
så jag kan lika gärna fortsätta" Det funkar inte så, som ni vet.

Nu istället när jag kan unna mig tänker jag i banorna "Jag tar den här jävla glassen för att jag
är så sugen" Jag njuter till fullo och tar mig sedan istället en extra promenad.
Under dessa semestertider är det kanske lite svårare. Man är ute och reser, mattider blir oregelbundna osv. Jag vill medvetet säga att jag har inte haft en "inte fuska alls" dag sen Niklas gick på semester.
Men jag lever, jag lever fullt ut. Jag motionerar lite mera än vanligt bara.
Jag håller mig på mina kg och ska aldrig mer upp 40 kg.
En del kan ge mig bittra ögat och säga "Får du verkligen äta den där glassen?" "Får och får säger jag...jag är sugen och njuter av en glass. Jag får äta allt, det är vad jag väljer att stoppa i mig."

Nån som har lätt o falla dit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar