2012-11-21

Stanna upp.

Godmorgon fina ni! Hoppas ni sovit som små prinsessor/prinsar. Jag fick min skönhetssömn på 8 timmar men jag va likt förbannad lika trött när klockan ringde halv fem. Gäääääääsp!

Vad hände med vikt up:en kanske en del undrar? Jo se ni...
Jag märkte på flera deltagare att dom tappade lusten när vågen inte visade som dom ville och då kände jag att: vi lägger av, vi lägger om.

Kan vi inte bara stanna upp och njuta lite emellanåt? Det är så mycket tragiskt som händer runt omkring att en siffra på vågen är en piss i missisippi... Givetvis är vårat mål att ha en hälsosamt liv. Men för att få det är det först o främst viktigt att njuta och hitta sitt självförtroendet. När du tror på dig själv är det svårt att trilla in på dåliga vanor igen. När du hittat din självinsikt och vet vad som funkar för dig.

Så idag kan vi väl njuta lite extra, okej? Det är ju ändå lill-lördag. :-)




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med vikten. Man vet att vad det än blir, hur litet minus det än blir, så borde man vara nöjd. Det är ett litet steg på vägen. Men det känns så hopplöst på en gång. Man vill att allt ska hända på en gång. Men jobbigast är nog ändå att man har så långt kvar. Hur du och många andra lyckats gå ner så mycket är beundransvärt. Men hade nog varit lite lättare om man någon gång slapp laga maten. För jag tycker det är skittråkigt att laga mat. Men så blir det ju när man är ensam. Tack för en bra blogg. //Erika

    SvaraRadera