2013-12-08

Fredag, lördag, söndag....

....=jobb. Det va min jobb helg, vankades julbord i dagarna 3.
Niklas har fått vara min personliga taxi driver. I fredags va det piss väder, jag kör inte i piss väder.
För det första diggar inte mina hjärnspöken och köra i mörker, när det sen ramlar ner mjäll
från himlen får hjärnspökena fnatt.

MEN. Idag körde jag... Niklas lovade att snön inte skulle komma förrns till kvällen. Så blev det inte....
När jag väl skulle åka hem från jobbet så kom jag till södra vi, sen sprutade tårarna och jag vägrade köra en millimeter till. När vägen från vimmerby och hem inte var plogad va det inte en lätt lek. När jag då fick möte som resulterade i att jag fick hålla mig mer åt högra sidan spårade liksom bilen ur och jag trodde jag skulle hamna i diket varenda gång. Jag kände mig töntig, jag känner mig töntig. Men Niklas säger att jag inte är töntig, att även han tyckte att det va lite väl ute på vägarna. Han är nog mer snäll än ärlig. Men ja tar det, han hämtade mig iallafall och hem kom vi helskinnade.



Ska vi prata om nåt roligt så fick jag höra att julens röda är vitt i år. Kläder alltså. Jaha tänkte jag, inte för att jag är en person som klär mig i rött annars. SOM TUR är hittade jag en ny fin vit klänning i garderoben till jul. Lyckost mig liksom. Jag som knappt har några kläder. Jag blev lite av en hot mama tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar