2014-02-12

Paleo=lyckligare mage?

Hej hopp gummisnopp!

Redan onsdag, jag blir mörkrädd. Men ack vad man hinner mycket om dagarna...(eftersom man aldrig hinner ta sig tid att tänka efter va klockan är) det säger bara poff så är klockan nio och det är dax att tänka på refrängen. 12 februari, va det inte julafton nyss? Tur att det bara är 10 månader kvar till jul. ;-)

Igårkväll fick jag ett ryck när klockan va halv nio....Jag hann o bli uttråkad de få minutrarna jag låg i soffan och såg ett gott bröd på Annika Sjös blogg. Ett paleo morotsbröd. Jag har länge tänkt att jag ska börja köra paleo. Mejerifritt mestadels...Undviker även spannmål, socker och sånt som inte fanns förr i tiden. Lchf fast med bär & nötter typ. (utan mejerier då)


4 dl mandelmjöl
½ dl kokosmjöl
5 msk psyllium husk eller fiberhusk
½ dl krossat linfrö
1 tsk bikarbonat eller 2 tsk bakpulver
1 tsk havssalt
2 tsk brödkrydda
2 dl finriven morot (ca 2 små morötter)

6 ägg
2 dl vatten

Min mage har inte varit uberglad den sista tiden. Även att jag kör någorlunda strikt LCHF och sällan unnar mig så är min mage svullen. Inte jättesvullen men man känner att något är fel.
Jag ger paleo ett försök. Även att jag älskar grädde, det får bli en grädd-rehabilitering.



När jag ser den kroppen så känner jag ändå. Fan vad klagar du om. MEN en svullen mage är inte OK. Att känna sig jäst liksom. Not funny. Men det va ännu värre förr som ni vet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar