2011-01-24

Bajs-gösta!

Godmorgon på er!
Måndag-innebär ny vecka och på torsdag har våran Malte varit utanför magen
i 4 veckor. Hur fort går inte tiden? Helgen har varit underbart skön, gått långsamt
men ändå fått tusen saker gjorda. Är nog mest för att jag har världens mest underbara
sambo som låter mig få lite kvalitetstid, och överlycklig för det blir han, för
då innebär det pappa-son mys!

Ligger för övrigt kvar i sängen o grisar. Precis ätit frukost(på niklas sida), slipper
ja smulorna. HAHA! Har också en liten fis i jämte mig som tar i för kung och fosterland,
ja han bajsar. Bytt flera gånger inatt, eftersom vi bytt ersättning så blir det en
omställning för han, och det är ju inte lustigt.
Har varit många disskussioner varesej jag ammar eller inte. Och svaret är, Nej, jag
ammar inte längre. Då Malte är så ivrig och inte orkar kämpa lite för maten...(lik sin mor
tror jag, ska ha mat direkt)...så får han ersättning. Han är jättenöjd, och det innebär
att mor o far är lika nöjda dom! Har hört ett o annat om "VA har du ingen mjölk?" "Klart
du ska amma!" och givetvis, hade allt funkat och han hade tagit bröstet så hade jag ammat.
Det är lite dumt ang amningen, du tar alltid för givet att du kan amma. Sällan du hör
folk som inte kan amma för olika anledningar. Men idag är det så vanligt...
Malte hade gått upp 400 gram sist på 6 dagar, BVC säger 140 gram på en vecka så
visst mår han bra våran fis! :-)

Idag ska vi och grannarna (svägerska o theo) till mormor/farmor Lotta
och hälsa på henne på jobbet över en lunch! Emelie har varit kanonduktig
och äntligen klarat av körkortet! Måste vi ut o ta en sväng när vi båda
inte har något annat inplanerat. Kusinmys på köpet.

Håller också alla tummar jag har för att allt går bra för Madde nere i västervik
och att deras envisa bebis snart bestämmer sig för att komma ut!

Nej nu börjar det lukta lite väl här...Jag återkommer. :-)
kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar