2011-03-17

mammaledig.

Godmorgon alla fina!
Fick en idé igårkväll vid nio sådär..."JA VI MÖBLERAR OM I SOVRUMMET!",
de va ord o inga visor. Vi började möblera om.....när man flyttar möbler trollar
man fram rätt så mycket dammråttor så de blev en snabbstädning också.
30 min senare så har vi ett "nytt" sovrum. Blev kanonbra, fondtapeten kom
fram mycket bättre och både jag o Niklas har sovit som stockar inatt. Ja skyller
det på auoran att de inte va helt rätt innan. ;-)

Fått mycket frågor som..."Har du inte tröttnat på o gå hemma än?" "Ska inte Niklas
va pappaledig nåt?" och "När har du tänkt o börja jobba igen?"
Att det ska va det enda folk bryr sig om när man fått barn...Det är alltid när ska du börja
jobba eller....hur mycket gick du ner egentligen när du hade fött, har du många kilon kvar?
För det första så har jag 8 kg kvar efter min graviditet, och det gör mig ingenting.
Jag har fått världens finaste Malte för det och jag ska ta det som det kommer.
Min viktresa kommer bli att försöka gå ner 20 kg. Men som sagt, kilona sätter sig
på andra ställen när man har gått gravid och jag finner det lite svårare att bli av med
dom. Säkert från person till person.

Åter till det första...Nej Niklas ska inte vara pappaledig...Anledning? Jo han har precis
börjat nytt jobb, både han o jag känner att det är lite onödigt. Bättre han jobbar
och kommer in i allt och för det andra tjänar vi inte på att han ska gå hemma.
Eftersom Malte får ersättning kan Niklas ändå ha honom utan mig, och det har han.
Så jag har fått "alla" hans hur många är det, 160 dagar? Ao, oklart.

Jag....jag har tänkt att börja jobba helt igen till septmber 2012 om jag får min
vilja igenom och det går och funkar för dom på jobbet.
Givetvis vill jag också om det går börja jobba till julborden i år, och sen fortlöpa
och jobba 2-3 pass i veckan under våren. Det är min önskan...Vi räknade ut häromdan
att jag kan ta ut 5 dagar i veckan och va hemma till augusti 2012. Men
jag kan inte gå hemma hur länge som hellst. Jag är inte en sån människa, måste
börja jobba efter ett tag..Men än har jag inte tröttnat på o gå hemma, finns alltid
saker o göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar