2012-01-31

Lite snack på vägen..

Hej igen på er!
Mannen landar in i huset och idag serveras det kycklingsallad med bacon ala LCHF!
Även gjort tonfiskröra jag ska ha till.

Fy fan ska ni veta vilket stim/pepp jag lever i!

Som sagt lite snack..Ingen blir väl gladare i en början av en bantning
när nån kommer fram och "Hur går det, det syns att du gått ner i vikt!"
Nu har det här inte hänt mig, eller jo, fick faktiskt ett mail av Anne i lördags!
Man blir ju helt amazing jävla superglad!
Nåväl, det jag vill komma fram till är att varför kan folk inte komma
fram och försöka åtminstone va lite glad för ens skull. Man behöver inte bli
överröst av fejkade kommentarer om att man tappat vikt. Men ett "va duktig du är!"
skadar ingen. Det är lite som Katrin skrev i de första raderna i boken,

"De första kilona syns oftast inte...Men man behöver hjälp av sin omgivning
och familj för att komma vidare!"
Så ett "Va duktig du är!" Det gör en liksom mera sporrad och man vill fortsätta
och visa att man verkligen kan!
Peppgänget är det bästa, där vågar man gläjas åt varandras resultat och har
en gått ner ett halvkilo ja då jävlar ska man minsann bevisa att man kan man också.

Farmor igår är ett exempel..."Men en bulle kan väl inte skada?? Säkert att du inte ska ha en"
Jag vet att det bara va snällt menat, men egentligen skulle ja vilja ha en käftsmäll
så fort ja ens närmare mig en kaka/godisbit och hör "Låt va, du får inte äta sånt här"

Nåvälnåväl... Jag är riktigt jävla glad, stolt över mig själv över att äntligen
ha hittat en livsstil som ja kan äta gott i, njuta och leva med!

LCHF är inte töntigt...Det är en rolig och intressan kur!

Och även om man har 20kgs övervikt eller 5kg så är man aldrig nöjd med
den där lilla fettvalken som hänger över byxkanten. Ja så är det.

Med det sagt säger jag nu! Lets zumba!

3 kommentarer:

  1. Det känns så.rätt det här med lchf! Jag har ju kört gi ett tag (har jag trott) men inser nu att det har varit lchf. :-)

    Jag har också Katrins bok och den är så peppande! Att säga till sig själv att "men du tjockis, fett är äckligt, se så du ser ut" är kanske inte det snällaste men det funkar för mig :-)

    Som du säger så blir man så glad när nån säger "vad duktig du är". Fast jag vet att det inte syns nåt än så är det snällt av de i min närhet som säger så, även om det bara är för att vara snäll.

    Ser fram emot att få smaka lchf bounty på torsdag ;-)

    SvaraRadera
  2. Lina du är så duktig, blir riktigt inspirerad när jag läser din blogg:) 5,9 kg på 3 veckor är inte fy skam;) Hoppas allt är bra med dig annars! kram från kalmar

    SvaraRadera