2012-05-18

Disskusion med mig själv.

Japp, jag håller på och har en livlig disskusion med mig själv för tillfället.
Ska jag va nöjd nu, eller ska jag gå ner mer?

Jag är nöjd, ja om 1 kg är jag nöjd. Då är ja under 70 med marginal.
Då skulle jag egentligen inte vilja gå ner mer för då innebär det att jag måste byta garderoben
ytterligare en gång. Det blir dyrt. Givetvis är det hälsan som går före allt.

Men -35 kg är liksom mer än bra. Ibland är jag fortfarande tjock...ja i mina ögon.
Ibland trivs ja jättebra och känner mig smal och fin.

Känner att jag kanske skulle behöva fokusera och börja tänka på tänket.

3 kommentarer:

  1. Jag tror att det är viktigt att stanna upp och se över det man har presterat. Du har gått ner 35 kilo. Den är helt enastående. Du har en helt ny kropp och det är dags för dig att börja trivas i den. Du måste sluta se på dig själv som den du en gång var. Jag vet att det är ett stort hinder och man får jobba sjukt mycket för det. Men risken är att man aldrig blir nöjd och till slut kommer sjukdomen istället. Det vill du inte. Så stanna upp, titta på dig själv och uppskatta den vackra och fina människa som du är. Inombords har du ju alltid varit Lina, det är utsidan som har förändrats och det är dags för dig att börja älska den utsidan nu <3 KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Dina ord är så kloka Cilla! Jag känner att jag mer och mer kräver ett kontrollbehov "Vad väger jag nu?" "Jag måste ut en gång till..." "Jag måste..." Så för att inte falla för långt in måste jag snart avbryta och försöka hitta en balans :-) Jag är nöjd, vilken resa jag gjort! Tack! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag har själv varit den sitsen med kontrollbehovet och det leder alltid, alltid bara åt fel håll. Man ska stäva mot sina mål och jobba medvetet men när man "måste" saker har det gått över till en annan nivå. Det gör bara kroppen illa, och du behöver hitta balansen. För mig gick det egentligen så pass illa att jag blev tvungen att släppa allt och bara börja om från början, med många kilo + på kroppen. Om jag kan ge dig något av min erfarenhet så är det just det att hitta balansen och din nivå för att sedan jobba med kroppen och underhålla på ett varaktigt sätt. For life. Inte att sträva efter att bli smalare och smalare eller att du måste, måste du och gå. Lyckligtvis kan man hitta människor som redan gjort sina misstag på vägen och jag ställer upp på dig :) Kramar!

    SvaraRadera