2012-06-26

Bull-tisdag!

Wowowo...Godmorgon sötnosar! Fick sovmorgon ända till kvart i nio idag.
Man kan kalla det rekord. Skönt var det iallafall.

Måste bara göra klart för en sak. Fick en kommentar igår här på bloggen att det är "Tråkigt att läsa att du hela tiden klagar på att vissa inte säger till dig hur smal du har blivit.. Men du har inte tänkt på att du ser ut som ett lik och du ser inte sund ut i ansiktet." 
Cilla har lärt mig att det finns rävar. 


För det första, den här bloggen..Det är min fristad, min dagbok. Jag tvingar inget hit att slaviskt läsa. 
Det är mitt liv, min blogg. Alla väljer själva om man ska läsa eller inte. 

Angående att jag "klagar hela tiden på att folk inte säger hur smal jag blivit" Det har jag liksom aldrig sagt.
Jag har mer formulerat det så att stöd från de närmsta är viktig i en viktnedgång och den har jag inte riktigt fått. Viktigt för mig. 

Jag är en person som är behov av bekräftelse, det har liksom alltid varit så. Jag blir starkare och får mer självförtroende när folk i min omgivning stöttar. Jag ser inget fel i det. 

Men som sagt, genom resans gång har jag nu lärt mig att tygla mig själv. Jag har mina gränser och hjärnan spelar en visst ett spratt när man går ner så här mycket i vikt. Men jag har hittat mitt sätt
att bygga upp en självkänsla och tycka om mig själv. Jag tar kort...Jag ser på kort på mig själv.

Det får mig att älska mig själv. Det är spegelbilden jag inte är nöjd med än, men det kommer.

jag behöver ingen psykologisk hjälp för det. 

Och att det handlar mycket om Självkänsla, viktnedgång, mat, träning här i bloggen är för att
jag vill ha det så. Jag vill ha en inspirationsblogg och därför skriver jag om mitt "nya" liv och vad som
händer för mig. 

take it or leave it. 

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad förbannad man blir! Jag tycker det är så fesgt att kommentera anonymt med. Att inte våga stå för vad man säger. Jag hade oxå en anonym kommentar för ett tag sen som retade mej ordentligt. Jag hade skrivit i min blogg att jag skulle belöna mej med en rockabillyklänning när jag gått ner 10 kg. Lyckades inte och trall dit igen. Jag har försökt gå ner i vikt många gånger med olika metoder. Så jag kände att jag ville ha klänningen iaf. Beställde en och skrev det på bloggen... Fick en anonym kommentar: Har du redan gått ner 10 kg? Bra jobbat!
    Fasen så irriterad man blir och ledsen!
    Jag behöver oxå bekräftelse för att lyckas, men oftast är folk dåliga på att ge det som du säger... Å du tröttnar man för att ingen vill tro på en! Jag tycker du är superduktig som har lyckats och kämpat! Jag älskar att läsa din blogg.
    Var stolt för den du är!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna! Ja visst är det tråkigt att folk inte bara kan glädjas med en! Vi är duktiga som tar tag i våra liv. Du är duktig!

      Radera
  2. Kram på da,,,,som sagt de e friviligt att gå in o läsa här, retar man sej så låt bli då !! Va stolt över din prestation, sen vet du oxå att de finns gränser de vet ja. De e ditt liv o din kropp (som du säjer till mej :) kram mam

    SvaraRadera