2012-08-30

Kärleksmums ala Lchf.


Chokladbotten:
3 ägg
1 dl sukrin melis
1,5 dl mandelmjöl
2 msk kokosnötmjöl
3 msk kakao
1 krm vaniljpulver
2 tsk bakpulver
1 dl grädde
75 gram smält smör

Glasyr:
1 dl grädde
100 gram 70% choklad

Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa ägg och sötningsmedel fluffigt. Blanda ner mandelmjöl, kokosnötmjöl, kakao, vaniljpulver & bakpulver.
Vispa ner grädden och det smälta smöret. 
Häll smeten på bakplåtspapper på en form 20*30 cm. 
Grädda i ca 18 min.
Under tiden gör du glasyren. Värm upp grädden, tillsätt chokladen och smält ihop.
Dra undan från plattan och när kakan kommit ut ur ugnen bred glasyren över och strö över kokos.

Detta recept har jag lagt ut innan men de är så förbaskat goda att de smälter i mun.

Perfekt efterrätt till mig och min svärmor i helgen! 

2 kommentarer:

  1. Hej:-)
    Ville bara fråga om kokosnötsmjöl. Köper du det eller gör du eget? Jag har precis bakat LCHF maräng tårta(dock inte smakat än) och i det receptet kunde man köra kokosflingor i matberedaren.

    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia! Jag köper kokosnötsmjöl via lchfklubben.com. Det sägs att det inte ska va lika mycket naturligt socker i det som i kokosflingor. 101kr och det räcker lääänge. :-)

      Radera