2012-09-26

Käk.

 dagens lunch på jobbet. Biff lindström med persiljesmör.
dagens middag, bacon omelett. 
Lägg ett halvt pkt bacon i stekpannan. Häll över smeten på 2 ägg, en skvätt grädde, salt & peppar 

Det här + 2 kokta ägg till frukost är mängden jag äter på en dag. Det är precis lagom för mig och jag går förhoppningsvis ner i vikt. Det sista 1,5 kilot som envist sitter kvar. Jag är mätt iaf, det är huvudsaken.

Det är ett par som tappat motivationen och säger att vågen står still. Motionerar ni något? 
Ibland behöver kroppen både sträng kost och motion för att komma igång på riktigt igen.  

2 kommentarer:

  1. Heej! Du äter bara tre mål om dagen alltså? Jag tänker bara på dessa mellanmål som sägs vara viktiga för att man inte ska gå omkring och bli sugen på en massa annat gavs..? Vad härligt Lina att du "cochar" andra I deras viktnedgång! Själv vill jag försöka gå ner mina sista gravidkilon. Och du har inspirerat en del:-) (Stekt vitkål tex.) Jag tänker fortsätta äta pasta potatis och sådant men i mycket mindre mäng och istället äta mer sallad och gröndaker givetvis, för att kunna behålla (för mig) en rimlig livsstil när målet är nått. Vad tror du om det? ;-) Ha det gott! Kram Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Amanda! :-) Japp jag äter bara 3 mål om dagen, det har jag alltid gjort när jag vill kicka igång kroppen och gå ner i vikt. När du äter LCHF äter du så mkt fett och på fett håller man sig mätt längre. Dessa mellanmål är inte nödvändiga då, men givetvis är man vrålhungrig får man stoppa i sig något. Typ ett kokt ägg, ett finn crisp etc. Jag tycker din plan låter jättebra. Jag skippar alla kolhydrater pga att min kropp mår så mkt bättre utan, slipper att känna mig svullen tex! :-) Kram!

      Radera