2012-12-31

årskrönika.

Jag ger mig in i bloggvärldens årskrönikor och givetvis vill jag dela med mig av ett givande och roligt år.

11 januari bestämde jag mig för att ge mig in i GI:ns värld...Japp GI.. 
Jag har liksom inte så många bilder från min start. Konstigt va? Hm..:-)  
En bild tagen 29 januari. 


GI:ns värld övergick till LCHF. Ren och strikt LCHF och jag gav mig in i den världen i hopp om att åtminstone komma ner till en vikt på 77kg. Det var mitt mål. Ett rimligt mål ansåg jag. 

Tog mycket hjälp från Katrins bok. 

Våren gick undan och jag jobbade 3 dagar i veckan under årets 3 första månader. Det var skönt att komma hemifrån och göra annat än att bara byta blöjjor och se på tv:n. 
Våren gick undan, i mitt huvud fanns bara viktnedgång och alla dess tillhörigheter. 
Jag rasade i vikt och gick i snitt ner 1,5kg/veckan. 
25 februari 


Givetvis hade jag mycket stöd från min familj och vänner. Det tackar jag gud för. 
Vi gjorde också en del mysiga saker under våren. 

Jag skaffade hemhjälp. ;-) 

Hade mysiga vår-fixdagar i trädgårn.

Fick va med om en växande mage. 

En viktnedgång innebär även byte av garderobs-innehåll. 

28 mars kom en före och efter bild. 

April gav oss lite feber och mest hemmadagar. Sommarkänslorna väcktes till liv så solen valde att titta fram tidigt detta år. 


Ni vet ju vid det här laget att jag är smått Ullareds-frälst så givetvis fixade vi in en resa i april. 

26 april hade jag redan gått ner 32kg. Det är helt sjukt om man tänker tillbaka. 
Vimmerby shopping ringde mig i denna veva och frågade om jag ville va med om ett vikt-reportage i deras tidning. Lite nervöst tackade jag ja och det va hur kul som hellst. Många hörde av sig efter detta och ville ha hjälp. 

11 juni kom tillskottet Vilgot, en underbar liten skapelse. 


18 juni tog jag min trodde jag sista före & efter bilder. -36 kg  

midsommarafton -12 firades i Odensvi. 

Sen som semestern och vi började att måla om huset och fixa utsidan. 

14 juli bar det av. Mamma & Peter blev gifta Landqvist. 

Vi tog dagsutflykter, bland annat till glass paradiset Söderköping.
Även påhälsning hos mina svärföräldrar. 
badade.
  
njöt.

fortsättning följer....:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar