2012-04-24

Dagens middagstips.

Dagens middagstips.
Kassler, bacon och grönsaksgratäng 


200gram kassler
1 pkt bacon
1 paprika
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
5-6 st broccolikvistar el blomkål
5-6 st champinjoner

3 dl grädde
3 st ägg
3 dl riven ost

paprikapulver
svartpeppar
grillkrydda
salt

Tärna alla ingredienser och stek så allt vattnas ur. Lägg det sedan i en smord form.
Vispa ihop äggstanningen och tillsätt kryddor, man tar lite efter smak. Jag tog exempelvis ingen grillkrydda utan lite örter istället.

In i ugnen på 200grader i ca 30 min tills pajen stannat.

Smaklig måltid, jag gillade den skarpt! :-)





1 kommentar:

  1. Hej finis!
    Jag skippar klänningen tyvärr, kändes inte helt rätt när den kom på trots att dom båda var riktigt snygga, fortsätter leta efter min bommullsklänning, men tack ändå!:)

    SvaraRadera