2012-06-19

Frukostscones LCHF

Frukost-scones 6-7 st
2½ dl pofiber
½ msk fiberhusk
1 tsk salt
1 krm brödkryddor 
2 tsk bakpulver 

4 ägg
½ dl creme fraiche
1 dl grädde

Blanda de torra ingredienserna i egen bunke.
Vispa sedan ihop äggsmeten. Blanda ner den torra blandningen.
Låt stå och svälla i 15 min.
Klicka ut 6-7 scones på en plåt med bakplåtspapper. Strö över lite solroskärnor (frivilligt) 
Grädda tills de fått en fin färg på 200grader. 


Supergoda och jag hade sallad, ost o gurka på! Mums. 

4 kommentarer:

  1. Dessa måste jag bara prova, jag saknar oxå att ta en smörgås nån gång ibland.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg. Den måste jag ha i mina favoriter :)
    Vad skönt att se recept utan mandelmjöl. Dessa ska jag testa. Dom kan min dotter som inte tål gluten oxå äta :)

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg! Grattis till viktnedgången, du är ju grym!
    Dessa scones håller jag på att baka precis i det här ögonblicket. Degen står och sväller på spisen :)

    Tack för att du delar med dig av din viktresa.
    mvh//Hanna

    SvaraRadera