2013-02-18

Måndag, ny tid nya möjligheter.

Godmorgon världen! Igårkväll hade man lätt trott att ja va gravid. Såhär svullen blir jag av kolisar, ni förstår att ja mår som en strandad säl och mest mår illa va? O ändå fortsätter jag...Dumt.

Idag är det måndag, jag säger såhär. Det börjar en ny tid full av nya möjligheter.
Natten har varit päck, en son som hulkat från 02 till 0430 är inte o leka med och både Malte och jag är mer döda än levande idag. Det är snart redan tajm för sova-middag.

Fick en kommentar från fina Maria igår på instagram efter att ha lagt ut denna buk-bild.
"Väldigt glad över att mina mage inte alls reagerar sådär på kolisar. Anyway, jag läste precis på din blogg och jag tycker du är väldigt hård mot dig själv Lina! Att sätta upp förbud och vara stenhård är oftast ingen långsiktig lösning. Tänk på vad du VILL snarare än vad du "måste". Du FÅR äta precis vad du vill, frågan är om du vill det. Tror man får börja nysta där. Du är superduktig ju, alla har motivationsdippar! Om man utesluter allt man tycker om att unna sig så svämmar det över till slut. En av grejjerna jag inte gillar med LCHF (och alla andra dieter i hela världen) är att de ofta får folk att fokusera på allt man inte "får" äta. Jag tror att man kan äta allt, i lagom mängd, men inte alltid. Klart man får kämpa lite också, man kan inte alltid unna sig (då är det ju inte att unna sig längre), men jag tror inte det hjälper med förbud. Stor kram till dig och kämpa på, du är duktig!" 

Det värsta eller nog det bästa är att Maria har så rätt. Ett förbud för mig gör att när jag sedan är "klar" med min målsättning i detta fallet att vara sockerfri frossar i allt till slut ändå. En ond cirkel för då är jag där igen.

Mitt mål blir att försöka unna mig när jag känner att jag vill, alltså inte för ofta. Kanske en dag i veckan?
Under förutsättningen att jag verkligen VILL som maria skriver. Man ska inte äta för ätandets skull, det är en sak som jag försöker etsa fast i mitt lilla huvud.

Med det sagt, så har jag nu startat denna vecka med en brakfrukost i form av äggröra på 3ägg, en skvätt grädde, salt & peppar. Ett par skivor skinka & ost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar